Roojer Verenigingscafé

Projecten en activiteiten

Roojer Verenigingscafé

Op zaterdag 13 april jl. mochten we voor het tweede deel van het Roojer Verenigingscafé een groot aantal verenigingen en stichtingen ontvangen om de ideeën en aandachtspunten die tijdens de eerste bijeenkomst in maart op tafel zijn gekomen meer inhoudelijk te gaan bespreken en kijken hoe we deze ten uitvoer kunnen brengen. Er werd middels tafelgesprekken goede discussies gevoerd hoe bijvoorbeeld om te gaan met bekendheid genereren voor je vereniging of stichting en hoe doe je dat in de praktijk? Denk aan de evenementenkalender op Rooj.nu of social media. Ook een belangrijk onderwerp voor verenigingen en stichtingen naar de toekomst toe is hoe kunnen we blijven bestaan en wat hebben we daar voor nodig? Ook hier kwamen goede voorbeelden naar voren van verenigingen die met deze vraag al aan de slag zijn gegaan en hun expertise konden delen met anderen. Een ander belangrijk aandachtspunt voor verenigingen die er zijn voor de oudere inwoners, hoe kunnen we, eventueel gezamenlijk, activiteiten oppakken en informatie verstrekken zodat je nog meer (eenzamen) ouderen kunt bereiken? Hier zijn ook goede gesprekken over gevoerd die tot mooie ontwikkelingen gaan leiden.

Als afsluiting was er nog een ronde tafel gesprek waarbij er gesproken werd over de kern vraag voor veel verenigingen en stichtingen: hoe krijg je meer vrijwilligers en hoe behoudt je deze groep? Diverse verenigingen hebben aan tafel hier hun kijk op gedeeld met de overige aanwezigen. Tot slot vond er een korte terugkoppeling plaats over wat er besproken is. Alle informatie wordt verder uitgewerkt en zal wederom naar alle verenigingen en stichtingen gestuurd worden. Mochten er tussentijds nog vragen of opmerkingen zijn mail het naar info@dorpsraad-stramproy.nl

Blok56 - Webdesign & Grafisch ontwerp ×

Blok56, één ontwerpburo voor uw complete visuele communicatie. Het ontwerp van uw logo tot complete huisstijl, (product)fotografie, virtuele tours en natuurlijk uw website of webshop.

Ook zin om een project te starten? Neem contact met ons op, dan gaan we bouwen aan uw merk!

Contactinformatie

Emmasingel 56, 6001 BD Weert