Stramproy Bloeit

Projecten en activiteiten

Stramproy Bloeit

Traditiegetrouw worden de zaterdag vóór moederdag de emmers met bloemen van Stramproy Bloeit aan de lantaarnpalen gehangen. Dus ook op zaterdag 8 mei werden de vrijwilligers weer actief met hun emmers bloemen. In totaal 16 straten doen mee, en ook bij de Nijsmolen staat een mooie pyramide van 4 lagen bloemen. Op die manier zal het dorp weer een vrolijke aanblik krijgen. Bijzonder is dat we dit jaar ook een aantal experimenten gaan uitvoeren, door te gaan variëren met de emmers en bakken. Inmiddels hebben we door een aantal extreem hete zomers geleerd dat de emmers daar niet zo goed tegen kunnen. De bakken hebben een onderlaag van een liter of 3- 5 water, die zorgt voor permanente vochtigheid in de teeltaarde. Deze bakken worden langs de Provinciale Weg en op het Kerkplein opgehangen worden. Vanwege het recent inplanten van de bakken, kan dat pas komende zaterdag 15 mei. Daarnaast zijn er ook nog een aantal emmers aangepast, met ook een dubbele bodem. Die worden vooral op de Weverstraat en Spinstraat uitgeprobeerd. Door deze experimenten weten we aan het eind van dit jaar welke bak of emmer het beste resultaat oplevert. We hopen dat het een prachtig bloemenjaar zal worden, met tevreden vrijwilligers en verraste inwoners. Alvast onze hartelijke dank aan alle watermannen en watervrouwen, coördinatoren en technische commissie. Samen gaan we nu het 15e seizoen in van Stramproy Bloeit, met meer dan 1000 bloemenplanten, in 70 bakken en 250 emmers.

Blok56 - Webdesign & Grafisch ontwerp ×

Blok56, één ontwerpburo voor uw complete visuele communicatie. Het ontwerp van uw logo tot complete huisstijl, (product)fotografie, virtuele tours en natuurlijk uw website of webshop.

Ook zin om een project te starten? Neem contact met ons op, dan gaan we bouwen aan uw merk!

Contactinformatie

Emmasingel 56, 6001 BD Weert