Dorpsraad

Dorpsraad Stramproy

Wat doet de Dorpsraad van Stramproy?

Welkom op de website van de Dorpsraad Stramproy.

Wie zijn wij?

Wij zijn een groep enthousiaste vrijwilligers uit Stramproy die zich binnen deze stichting als doel stellen om:

• Een verbindende rol te spelen voor alle bewoners van Stramproy;
  • Helpen waar het kan om de leefbaarheid binnen Stramproy zo groot mogelijk te houden;
  • Een luisterend oor te bieden voor alle inwoners van Stramproy als dit nodig mocht zijn.
  • Een steuntje in de rug zijn voor diverse projecten en/of verenigingen.

Dat klinkt mooi toch, maar hoe doen we dat in de praktijk?

De verbindende rol tussen bewoners en verenigingen/stichtingen loopt veelal via het project “Rooj samen Verbonden”. Hierin willen we, indien gewenst, ondersteunen bij initiatieven die door verenigingen/stichtingen georganiseerd worden. Dit kan bestaan uit het met elkaar in contact brengen om in de vraag naar vrijwilligers te voorzien, het uitlenen door verenigingen van materialen of het beschikbaar stellen van een accommodatie. Maar ook het ondersteunen met het in kaart brengen wat er nodig is voor een vereniging/stichting om toekomstbestending te worden.

De leefbaarheid binnen Stramproy zo groot mogelijk houden doen we door o.a. te kijken naar wat voor voorzieningen Stramproy nodig heeft. Dit kan gaan om de ontwikkeling van nieuwe woningen, het inrichten van het Kerkplein zodat dit weer een gezellige kern van het dorp wordt waar evenementen georganiseerd kunnen worden. Door middel van “Rooj Bloeit” worden de straten in Stramproy door buurtbewoners in het voorjaar versiert met bloemen zodat een groot gedeelte van het jaar Stramproy er fleurig bijstaat.

En met het project “Welke Roojer Winse Get” willen we mensen in de gelegenheid stellen om een wens in te vullen voor iemand in de Roojer gemeenschap die door de Dorpsraad uitgevoerd kan worden.

Kortom een levendig dorp en dat willen we graag zo houden!

Marjolein Roosendaal - Dumas

Cindy Sijmkens - Rademaekers

Paul Charlier

Tom Creemers

Peter van Kasteren

Max Hoekstra

Frank Keijers

Blok56 - Webdesign & Grafisch ontwerp ×

Blok56, één ontwerpburo voor uw complete visuele communicatie. Het ontwerp van uw logo tot complete huisstijl, (product)fotografie, virtuele tours en natuurlijk uw website of webshop.

Ook zin om een project te starten? Neem contact met ons op, dan gaan we bouwen aan uw merk!

Contactinformatie

Emmasingel 56, 6001 BD Weert